منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

آلوده‌کنندگان خاک باید جریمه بپردازند

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۵ ق.ظ

آلوده‌کنندگان خاک باید جریمه بپردازند

آلودگی و آلایندگی خاک، آلودگی سفره‌های زیرزمینی آب و نابودی گیاهان و جانوران را در پی دارد. بر این اساس رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با ارائه لایحه حفاظت خاک به مجلس، هر متر مکعب خاک‌ ارزش‌گذاری شده و آلوده‌کنندگان باید جریمه بپردازند.

به گزارش سلامت نیوز ب نقل از روزنامه جوان، در کشور ما بسیاری از مسئولان و مردم به آلودگی منابع آبی و خاکی توجه جدی ندارند و همین امر سبب شده است سایر موجودات نیز از این موضوع متأثر شوند. از بین رفتن اراضی جنگلی، کشاورزی و سایر آلودگی و آلایندگی‌ها سبب شده است این منبع خدادادی که می‌تواند زمینه رشد کشور را در بخش‌های مختلف فراهم آورد به راحتی از بین برود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از پیش‌بینی جرایم ‌مقابله با آلودگی ‌‌و ‌فرسایش‌خاک در لایحه‌ حفاظت‌‌ خاک خبر داد و گفت: در این لایحه تأکید شده تا هر متر مکعب خاک ارزش‌گذاری شود تا جبران هزینه‌ها امکان‌پذیر شود.

علی‌محمد شاعری، در توضیح جزئیات لایحه حفاظت خاک افزود: این لایحه در صحن علنی مجلس اعلام وصول و به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای بررسی ارائه شد که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بهشهر نکاء و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه خاک یکی از منابع حیاتی کشور است، لذا این لایحه بر حفظ و پایداری حاصلخیزی خاک و جلوگیری از آلودگی آن تأکید دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه خاک بستر تولید را تأمین و امنیت غذایی و پایداری منابع را تضمین می‌کند، تصریح کرد: در لایحه حفاظت خاک موضوعاتی چون آلودگی‌های شیمیایی خاک و راه‌های کنترل آن پیش‌بینی شده، همچنین موضوعاتی در مورد فروش، تخریب و جلوگیری از فرسایش خاک در این لایحه دیده شده تا برای مقابله و کاهش آسیب‌پذیری خاک اقداماتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: جرایم مقابله با آلودگی خاک، جرایم جابه‌جایی و فرسایش خاک و جرایم مربوط به برداشت‌های بی‌رویه در لایحه حفاظت خاک نیز پیش‌بینی شده است. همچنین تأکید شده که هر مترمکعب خاک ارزش‌گذاری تا جبران هزینه‌ها امکان‌پذیر شود.

شاعری افزود: در لایحه حفاظت خاک بر ارزیابی زیست‌محیطی تأکید شده تا از تخریب خاک در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی جلوگیری شود و در حقیقت تلاش شده از تخریب خاک پرهیز و خسارات ناشی از تخریب نیز به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه حفاظت خاک در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به زودی بررسی می‌شود و برای تصویب نهایی در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.

منبع:سلامت نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی