منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

دروغی به اسم تشیع جنازه دریاچه ارومیه+عکس

پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ق.ظ
زیست بوم: در فضای مجازی عکسی منتشر شده است که دسته ای زن و مرد سیاه پوش کنار دریاچه ای نمکین ایستاده اند، عده ای از کاربران آن را به "تشیع جنازه دریاچه ارومیه" نسبت داده اند و از اقدامات "خودجوش" مردم در حمایت از دریاچه عنوان کرده اند.

دروغی به اسم تشیع جنازه دریاچه ارومیه+عکس

به گزارش زیست بوم، این عکس حتی در چند خبرگزاری معتبر کار شد و بسیار دست به دست چرخید اما این عکس گرچه در شوره زارهای اطراف دریاچه ارومیه گرفته شده اما سوگواری برای این دریاچه نیست! اقدام خودجوش نیست. اصلاً برای حمایت از دریاچه ارومیه نیست!ساده نباشیم و به هر عکس و خبری ایمان نیاوریم و آن را سریع دست به دست نکنیم.
عکسی که شاید شما هم دیده اید و به نشان تاسف سرتکان داده اید مربوط به پوستر فیلم سینمایی «کشتزارهای سپید» ساخته محمد رسول‌اف است که جایزه بهترین فیلم بلند داستانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان در آفریقای جنوبی را دریافت کرد که تصویر کامل آن را در زیر می توانید ببینید.
شبکه های مجازی علیرغم سرعتی که در همرسانی اخبار دارند هر بار توسط شایعات دروغی از این دست آلوده می شوند. داستان های عامه پسند یوزپلنگ هایی که دست نوازش سر آهو می کشند، پشیمانی گاوباز، شکار دلفین در دانمارک، شیری که سکته کرد، عکس دروغین جاده چالوس، مردی که خرس صورتش را خورد و .... ماجراهایی بودند که زیست بوم تلاش کرد حقیقت آنها را برای خوانندگان افشا کند اما عده ای انگار کماکان به دروغ های قدیمی دل بسته اند و حقیقت تازه را دوست نمی دارند.

دروغی به اسم تشیع جنازه دریاچه ارومیه+عکس


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۹
پیمان صاحبی

نظرات  (۱)

۱۲ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۱ آتلیه عروس
امیدوارم دریاچه ارومیه مثل روزهای اولش پر از آب بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی