منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

وضعیت منابع طبیعی کردستان مطلوب نیست

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش کُردتودی، دکتر فردین اخلاقیان رییس دانشگاه کردستان امروز در سومین همایش ملی تحقیقات منابع طبیعی با محوریت محیط زیست که در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه حیات همه ما وابسته به محیط زیست است هیچ بحثی مهمتر از بحث منابع طبیعی و محیط زیست نیست.

وی گفت: لازم است سرمایه گذاری ها و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

اخلاقیان افزود: متاسفانه کشور ما و بویژه استان کردستان در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست در وضعیت مطلوبی به سر نمیبرد و برگزاری این چنین همایش هایی باعث می شود آخرین وضعیت ها و دستاوردها در این زمینه تشریح و بررسی شود.

وی یاداور شد: دانشگاه کردستان در نیمسال اول سال تحصیلی 54-1353 فعالیت خود را به عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در سال 1370 وزارت فرهنگ و آموزش عالی آن زمان با فعالیت آموزشی و پژوهشی مستقل این واحد آموزشی تحت عنوان دانشگاه کردستان موافقت نمود.

اخلاقیان تاکید کرد: دانشگاه‌کردستان در حال حاضر بیش از 10 هزار دانشجو در 35 گروه آموزشی تحصیل می کنند که در 154 رشته–مقطع و گرایش در 7 دانشکده و یک پردیس خودگردان مشغول به فعالیت هستند .

رییس دانشگاه کردستان تصریح کرد: این دانشگاه دارای 22 رشته دکترای, 63 رشته ارشد و 46 رشته کارشناسی و 23 رشته ارشد در پردیس خودگردان و دارای 290 عضو هیئت علمی تمام وقت است.

وی عنوان کرد: دانشگاه کردستان به لحاظ آموزشی و پژوهشی با توجه به تمرکز اساتید در وضعیت مطلوبی است که آمار بالای قبولی در کنکور ارشد و دکترای و تعداد مقالاتی که در مجلات معتبر بین المللی که توسط اساتید دانشگاه منتشر می شود بالاتر از میانگین کشوری است.

کُرد دانش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی