منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

وزیر نیرو رسماً اعلام کرد:ایران واردکننده آب می شود!

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۱۵ ب.ظ
زیست بوم: بحران بی آبی چنان ابعاد عمیقی پیدا کرده است که حالا رسماً سخن از واردات آب می شود.

به گزارش زیست بوم، چیت چیان وزیر نیرو با اعلام اینکه هم‌اکنون بندرعباس، بوشهر و کرمان با مشکلات جدی در تامین آب شرب مواجهند، گفت: در حال مطالعه و بررسی امکان واردات آب از خارج هستیم.
این سخنان وزیر نیرو در روزنامه های آرمان، وطن امروز، کسب و کار بازتاب داشته است. سخنانی که شاید برای نخستین بار باشد از زبان یک وزیر نیرو پس از انقلاب شنیده می شود.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش جمعیت و مصرف بالا در این روزها، از نظر منابع آبی در یک شرایط خاص بویژه در رابطه با آب‌های زیرزمینی قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: در چند سال اخیر سالانه تقریبا 7/5مترمکعب بیلان منفی داریم. یعنی برداشت ما از آب‌های زیرمینی نسبت به آبی که دوباره به زیرزمین وارد می‌شود و سفره‌های زیرزمینی را تنظیم می‌کند، 7/5مترمکعب اضافه است.
چیت‌چیان خاطرنشان کرد: در رابطه با آب‌های سطحی نیز میزان روان‌آب ما در رودخانه‌های کشور به حدود ۶۰ درصد روان آب‌های سابق کاهش پیدا کرده و اگر ایستگاه‌ها را ملاک قرار دهیم روان آب‌ها به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است. متاسفانه بخشی از این آب هم در میانه راه بطور غیرمجاز توسط مردم برداشت می‌شود.
وی درباره انجام برخی اقدامات برای واردات آب از سایر کشورها بیان داشت: گزینه‌های گوناگونی را در این باره مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم و با برخی از کشورهای همسایه هم در این مورد مذاکراتی داشته‌ایم و امیدوارم که طی چند ماه آینده بتوانیم به یک نتایج مشخصی در این مورد برسیم
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۱
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی